De NCV lanceert: MIJNCOSMETICA.NL

Mijncosmetica.nl beantwoordt op transparante en onderbouwde wijze vragen van consumenten over cosmetica.
De NCV lanceert: MIJNCOSMETICA.NL
10 Jan

2024

Dé wetenschappelijk onderbouwde vraagbaak voor alle cosmetica gerelateerde vragen en informatie.

De cosmetica-industrie heeft zich ontwikkeld tot een gigantisch universum vol beloften, trends en producten. Voor consumenten wordt het echter steeds moeilijker om feiten van fictie te onderscheiden. Met de opkomst van influencers, (on)geverifieerde claims en valse beloftes is cosmetica soms verwarrend geworden en wordt er zelfs afgestapt van essentiële producten, zoals zonbescherming. De Nederlandse Cosmetica Vereniging (NCV) kreeg veel vragen van zowel pers als consumenten en besloot Mijncosmetica.nl op te richten, een onafhankelijk platform vol objectieve en wetenschappelijk onderbouwde informatie.

Mijncosmetica.nl

Op internet en sociale media doen gekke, sensationele of soms angstaanjagende verhalen de ronde, vaak niet gebaseerd op wetenschappelijke feiten. De NCV kreeg de afgelopen jaren steeds meer en meer vragen. Daarop besloot ze actie te ondernemen. Mijncosmetica.nl beantwoordt op transparante en onderbouwde wijze vragen van consumenten over cosmetica. Deze kunnen bijvoorbeeld gaan over trends, duurzaamheid of ingrediënten. Naast deze informatie wordt er ingegaan op productieprocessen en zijn er experts te vinden (zoals dermatologen) die uitleggen hoe of waarom iets wel of niet werkt.

‘De werknemers van de NCV worden overspoeld met vragen over persoonlijke verzorging. Er was dus een grote noodzaak als organisatie om een betrouwbare bron van objectieve informatie te creëren.’ Ronald van Welie – Directeur NCV

Voor wie

Persoonlijke verzorging is geen exclusief domein voor een specifieke groep. De diversiteit van gebruikers die cosmetica in hun dagelijks leven integreren, vereist een informatieve bron die voor iedereen toegankelijk is. Cosmetica omvatten meer dan alleen make-up en parfum; tandpasta, scheerschuim, shampoo en deodorant zijn ook cosmetica en onmisbaar voor onze dagelijkse verzorging. Niet alleen consumenten, maar ook journalisten en influencers kunnen waardevolle informatie op mijncosmetica.nl vinden. In een wereld waar nauwkeurigheid en transparantie cruciaal zijn, biedt de website feitelijke, wetenschappelijk onderbouwde inhoud.

‘De NCV vermoedt dat deze online bron snel een begrip zal worden en zal uitgroeien tot dé go-to plaats voor iedereen met vragen over cosmetica. Het streven is dat de website synoniem wordt met betrouwbare, objectieve informatie over cosmetica. Consumenten moeten niet langer twijfelen waar ze accurate details over cosmetische producten kunnen vinden; de naam mijncosmetica.nl moet automatisch gevonden worden.’ Marjolein van Oostrum, Operations manager NCV

Over mijncosmetica.nl en de NCV

De lancering van mijncosmetica.nl markeert een uitbreiding van de inspanningen van de NCV, waarbij de focus verschuift naar de consument. Het initiatief is onafhankelijk en streeft naar volledige neutraliteit en betrouwbaarheid. Hoewel de NCV-leden het belang van het initiatief onderschrijven en uitdragen, zullen deze geen inhoudelijke input leveren. Dit benadrukt de onpartijdigheid van mijncosmetica.nl en verzekert consumenten dat de verstrekte informatie gebaseerd is op feiten en objectiviteit.

Zit je toch nog met vragen?